امیرالمؤمنین علی علیه السلام : 

 مَن أرادَ مِنکُم أنْ یَعلَمَ کیفَ مَنزِلَتُهُ عِندَ اللّه ِ، فلْیَنظُرْ کیفَ مَنزِلَةُ اللّه ِ مِنهُ عِند الذُّنوبِ ، کذلکَ تکونُ مَنزِلَتُهُ عِندَ اللّه ِ تبارکَ و تعالی. 

 هر یک از شما که می خواهد بداند چه منزلتی نزد خدا دارد، بنگرد که هنگام [رو به رو شدن با ]گناهان چه ارزشی برای خدا قائل است؛ به همان اندازه نزد خداوند تبارک و تعالی منزلت دارد.

(الخصال، ج‏2، ص: 617)

 حسن بن جهم میگوید به امام رضا علیه السلام عرض کردم :

 ﺟُﻌِﻠْﺖُ ﻓِﺪَﺍﻙَ ﺃَﺷْﺘَﻬِﻲ ﺃَﻥْ ﺃَﻋْﻠَﻢَ ﻛَﻴْﻒَ ﺃَﻧَﺎ ﻋِﻨْﺪَﻙَ ﻓَﻘَﺎﻝَ ﺍﻧْﻈُﺮْ ﻛَﻴْﻒَ ﺃَﻧَﺎ ﻋِﻨْﺪَﻙ َ

 جانم فدای شما ! دوست دارم بدانم که من در نزد شما چگونه هستم؟!

حضرت فرمودند :

کببین من در نزد تو چگونه هستم.

وسائل الشیعه ج ۱۱ کتاب الجهاد / باب ۲۸ از ابواب جهاد النفس ( استحباب التواضع) حدیث ۸

هر چقدر در نزدمان امام مهدی (عج) محترم و ارزشمند است و هرچقدر پرهیز و دوری از گناهان برامان مهم هست به همان اندازه ما در نزد امام زمان و خداوند متعال منزلت داریم...


* کمی به اعمالمان بیاندیشیم *