اگر اجازه دهیم انقلاب اسلامى دچار خود کم بینى شود و کسانى در داخل یا بیرون حاکمیت ، درون جبهه انقلاب یا بیرون از آن ، مدام در گوش انقلاب اسلامى بخوانند که اندازه دهانت سخن بگو و بر سر ارزش ها و شعارهاى انقلابى بکوبند ، آنوقت انقلاب قدش کوتاه خواهد شد و آنوقت است که کوتوله هاى داخلى و خارجى برایش شاخ و شانه میکشند و مساله درست میکنند.

مساله هاى انقلاب حقیر میشوند. مغزش آب میرود و همتش کوتاه میشود. اگر انقلابیون مسائل انقلاب را ملى و جهانى نکنند، کوتوله ها براى ما مطالبه هاى پوچ میافرینند و انقلاب را به اندازه خودشان حقیر و صغیر خواهند کرد.

امروز انقلاب اسلامى در سه جبهه، صریحاً باید وارد عملیات شود. همانطور که زمان جنگ سپاه صدهزار نفرى محمد(صلی الله علیه و آله و سلم) تشکیل میشد، امروز باید دست کم سه سپاه صدهزار نفرى آماده کنیم. 
یک سپاه صدهزار نفرى براى خدمت به مسلمین جهان که با هماهنگى ملتها و دولتهاى فقیر در پنج قاره عالم راه بیافتند و فرهنگ انقلاب اسلامى در عرصه اقتصاد، یعنى همان بسیج سازندگى و خدمت به فقرا را اجرایى کنند. سپاه اسلامى خدمت به بشریت.

اینهمه فارغ التحصیلان حوزه و دانشگاه داریم که کار مناسبى هم ندارند، اما ظرفیت هاى خوبى دارند. اینها را براى خدمت به فقرا در سراسر عالم حرکت دهیم و فرهنگ اسلام و انقلاب در جهان منتشر نماییم.دوم یک سپاه صد هزار نفرى جهادى و چریکى به کشورها و سرزمین هاى اسلامى که مورد هجوم دشمنان اند، اعزام کنیم.ما طبق قرآن و قانون اساسى و طبق فرامین صریح امام و رهبرى و طبق وظیفه شرعى و انقلابى و طبق اقتضاء منافع ملى خودمان ، باید دست کم صدهزار نیروى مسلح چریک براى حضور در عملیاتهاى رزمى نظامى در کشورهایى که مورد هجوم قرار میگیرند و از ما کمک میخواهند، آماده کنیم.

دشمن دارد علناً وارد تمامى کشورهاى اسلامى میشود، شما فکر میکنید این داعشى ها براى چه صورتهایشان را میپوشانند، براى اینکه غیر از چند هزار نفر، بقیه شان اکثراً سربازان و افسران مزدور ارتشهاى عربستان و ترکیه و قطر و امارات و مصر و اسرائیل و مزدوران آمریکایى و اروپایى اند. دشمنان اسلام صریح وارد صحنه شده اند، ما چرا با خودمان تعارف میکنیم؟! یک سپاه صدهزار نفرى دیگر در داخل کشور نیاز داریم که از دهها هزار فارغ التحصیل دانشگاهى و حوزوى ، فرهنگى و معلم ، مدیران سابق و از نخبگان نسل اول و دوم و سوم انقلاب تشکیل شود و این نیروهاى قوى ، باسواد و باتجربه و با انگیزه، ولى منزوى و تماشاچى را باید سازماندهى و وارد صحنه کرد. یک سپاه صدهزار نفرى متخصصین کشور

"شیعه انگلیسى خود ما هستیم"