دلیل اول :


اگر شما زره ای با مسائل تاریخی آشنا باشید متوجه این موضوع میشوید. امام حسین در راه کوفه  بودند، سپاهیان حر جلوی سپاه امام را گرفتند. سپاهیان حر که مسیر زیادی را طی کرده بودند خسته و تشنه بودند. برخی از افراد امام حسین گفتند که الان اینها خسته اند، اگر حمله کنیم آنها را شکست میدهیم. به این موضوع هم توجه کنید که اگر امام حسین حمله میکرد و آنها را شکست میداد و به کوفه میرسید دیگر واقعه کربلا اتفاق نمی افتاد و امام خلیفه میشد، ولی امام دستور داد که به سپاهیان حر آب بدهند. 

اینجا یک سوال پیش می آید؟ آیا خانواده امام بیشتر به این آب احتیاج نداشتند. پس چرا امام حسین اب را به سپاهیان حر داد. آیا امام نمیدونست که خانواده خودش واجب تر هستند. آیا به جز حر کس دیگری از سپاهش به سمت امام حسین آمد؟ در واقع امام برای اینکه یک نفر را به سمت حق بکشونه تمام آب خانوادش رو داد به سپاه حر. آیا اینجا باز هم اون ضرب المثل صدق میکند. 


دلیل دوم : 


در قرآن آیه ای داریم که میگوید اگر یکسری از چیزها را در راه دین خدا ندهی فاسقی.  


قُلْ إِن کَانَ آبَاؤُکُمْ وَأَبْنَاؤُکُمْ وَإِخْوَانُکمْ 


وَأَزْوَاجُکُمْ وَعَشِیرَتُکُمْ وَأَمْوَالٌ اقْتَرَفْتُمُوهَا 


وَتِجَارَةٌ تَخْشَوْنَ کَسَادَهَا وَمَسَاکِنُ تَرْضَوْنَهَا 


أَحَبَّ إِلَیْکُم مِّنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ وَجِهَادٍ فِی 


سَبِیلِهِ فَتَرَبَّصُوا حَتَّىٰ یَأْتِیَ اللَّهُ بِأَمْرِهِ وَاللَّهُ لَا 

یَهْدِی الْقَوْمَ الْفَاسِقِینَ


ﺑﮕﻮ ﺍﮔﺮ ﭘﺪﺭﺍﻥ ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻥ ﻭ ﺑﺮﺍﺩﺭﺍﻥ ﻭ ﻫﻤﺴﺮﺍﻥ ﻭ ﻃﺎﻳﻔﻪ ﺷﻤﺎ ﻭ ﺍﻣﻮﺍﻟﻰ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﻳﺪ ﻭ ﺗﺠﺎﺭﺗﻰ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻛﺴﺎﺩ ﺷﺪﻧﺶ ﺑﻴﻢ ﺩﺍﺭﻳﺪ ﻭ ﻣﺴﺎﻛﻦ ﻣﻮﺭﺩ ﻋﻠﺎﻗﻪ ﺷﻤﺎ، ﺩﺭ ﻧﻈﺮﺗﺎﻥ ﺍﺯ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺵ ﻭ ﺟﻬﺎﺩ ﺩﺭ ﺭﺍﻫﺶ ﻣﺤﺒﻮﺑﺘﺮ ﺍﺳﺖ ﺩﺭ ﺍﻧﺘﻈﺎﺭ ﺍﻳﻦ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﻛﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻋﺬﺍﺑﺶ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﻧﺎﺯﻝ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺟﻤﻌﻴﺖ ﻧﺎ ﻓﺮﻣﺎﻧﺒﺮﺩﺍﺭ ﺭﺍ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻧﻤﻰ ﻛﻨﺪ.(24) (توبه) 


نتیجه گیری :


میبینید که خدا در قرآن هم این مسئله را رد کرده. مثلا میگویند که چرا ایران به فلسطین یا جاهای دیگر کمک میکند، در حالی که ما خودمان این همه مشکل داریم. در پاسخ باید گفت که اگر ما بنام اسلام حکومت تشکیل داده ایم باید به این مسائل توجه کنیم، حالا درسته که ما نتوانستیم اسلام را بطور کامل در جامعه پیاده کنیم، ما نتونستیم جلوی دزدی ها و رشوه خواری و پارتی بازی و رانت خواری رو بگیریم که این کار سختی است و در صدر اسلام در زمان خلفای راشدین هم بوده، ولی این دلیل نمیشه که بگیم اسلام بده، این از بی عرضگی خودمونه که نتونستیم این چیزها رو جمع کنیم و درصد زیادی از مسئولین غرب زده  ما که ادای دین را در می اورند . تازه این دلیل دینیش بود. حضرت علی میفرمایند که با دشمن در لانه بجنگ قبل از اینکه در خانه بجنگی. به نظر شما اگر حزب الله لبنان نبود، تا به حال چند بار اسرائیل به ما حمله کرده بود،  البته هیچ غلطی هم نمیتونه بکنه ها ولی به هر حال جنگ خرابی به بار میاره دیگه. الان چندتا کشور تو منطقه ما هستند که یک روز خوش هم ندارند، چرا ایران اینقدر امنه و هیچکس جرات حمله به ایران رو نداره، اینا همش بخاطر اینه که به حرف حضرت علی گوش دادیم. تازه یه چیزی رو هم بگم،  این کمکهایی که به بعضی از کشورها میشه از بودجه دفاعی کشوره. مثلا ایران میخواد پول بده فلان ناو دریایی رو بخره، همین پول رو کمک میکنه. شما یه جستجوی تو اینترنت درباره ناو سهند بکنید. ایران سال 67 کلی پول برای خرید این ناو داد در عوض برادر آمریکا با دوتا موشک نابودش کرد. حالا به نظر شما کدوم بهتره