( اونم اول انقلاب که دکتری رو میزاشتی رو سنگ ، سنگ آب میشده ! ) در انتخابات مجلس شرکت کرده و نماینده مجلس شده ، بعد که قضیه  ... شده ، رفته در یک دانشگاه تازه تاسیس غیرانتقاعی که سال تاسیسش به 1372 بر میگرده برای مدرک دکتری ثبت نام کرده و سال 1377 مدرک دکتری بهش اعطا شده . اول میگفته از دانشگاه گلاسکو ( که سطح بالاست مثلا فکر کنید در حد دانشگاه تهران ) مدرکم گرفتم ، بعد معلوم شده دانشگاه گلاسکو معروفه نبوده ، بلکه کالدونین گلاسکو بوده ( مثلا یه چیز تو مایه های پیام نور واحد تهران جنوب بوده !)  :)


بعد تازه ماجرای این دکتر با کیفیت ما به این جا ختم نشده !

رفتن پیگیری کردن گفتن خب بریم تز این جناب دکتر ببینیم چی هست اصلا !

هرچی تلاش کردن و گشتن به طرز عجیبی نسخه فیزیکی و آنلاین این تز در دانشگاه مذکور و سایتش یافت نشده و دانشگاهشون گفته فعلا فقط میتونیم چکیده تز در اختیارتون بزاریم .


بعد رفتن چکیده تز این جناب دکتر بررسی کردن ، دیدن متاسفانه در این چکیده (که دیگر حداقل باید چند خطی  به قلم خودت باشد) متاسفانه از پدیده کپی پیست بدون ذکر منبع ! از کتاب یک بنده خدای دیگه ای استفاده شده . به قول انگلیسی ها در چکیده ، پدیده plagiarism یا سرقت علمی رخ داده  ...

ماجرا به اینجا ختم نشده و رفتن با دانشگاه صحبت کردن که آقا این جناب دکتر در اون سال هایی که در دانشگاه ثبت نام شده بوده ، کله گنده ی کشور بوده و عملا نمیتونسته که بیاد انگلیس سر کلاس ، مگه نه ؟! اون دانشگاهه هم گفته آره ! گفته ما فقط میتونیم حضور این جناب دکتر وقت ثبت نام ، دفاع و زمان مراسم فارغ التحصیلی تایید کنیم !


بعد تازه از این هم بگذریم که در توانایی تکلم به زبان انگلیسی از سوی این جناب دکتر که قاعدتا باید با زبان انگلیسی از تزش دفاع کرده باشد ، شبهات جدی وارد است ! جدیا !


بعد اونوقت با وجود یک چنین سوابق علمی درخشانی ، طرف اومده همه ی منتقدان و دلسوزان این کشور اعم از علما و استاتید دانشگاه و حتی تحصیلکردگان دانشگاه های داخلی به مراتب معتبر تر از کالدونین گلاسکو ... را به  بی سوادی متهم می کنه و به کنایه به سایر تحصلیکردگان کشور میگه :


" خیلی خوب است، همه دکتر شوند ! هرکس را می‌بینیم انگار دکترا دارد ! ... البته ما افتخار می‌کنیم که همه دارای مدرک دکتری باشند و تحقیق کرده باشند و مراحل علمی را طی کرده باشند اما آیا واقعا کیفیت لازم وجود دارد ؟ "


-------------

الان شما بگید به یک چنین انسان محترم ، باسواد و دکتری چی میشه گفت ؟!

اصلا موافقید برای شادی روح مرحوم کردان فاتحه ای بخوانیم ؟!





پینوشت :

من اصلا علاقه ای به انتشار این مطلب نداشتم . ولی وقتی دیدم ایشان انقدر با اعتماد به نفس درحال حمله به اعتبار دانش آموختگان این مملکت هستند و  کیفیت مدرک دکتری آن ها را زیر سوال می برند و از سواد و بی سوادی حرف می زنند ، مجبور شدم برای یاداوری بعضی مسایل ، این مطلب را منتشر کنم . اتفاقا خیلی خلاصه هم نوشتم و این ماجرا ابعاد بیشتری هم میتونه داشته باشه ! اینجا هم قصد کنکاش در این موضوع را هم ندارم این مطلب هم مطلب جدیدی نیست . در صورتی که دنبال آگاهی بیشتر ازسایر ابعاد ماجرا هستید ، میتوانید با یک جستجوی ساده در اینترنت خودتون به داده های لازم برسید. البته برای رسیدن به همه ی ابعاد ماجرایی که رسانه های مثلا مستقل بشدت تلاش کرده اند سانسورش کنند و یا بگونه ای ماسمالی اش کنند ، لازم است اندکی به جستجو و پژوهشتان عمق ببخشید .

منبع هایی هم که علی الحساب برای شروع میتونید بهشون سر بزنید :

1- سایت رسمی خود ایشون  و رزومه ای که از خود منتشر کرده اند .

2- سایت مجلس شورای اسلامی و سوابق نمایندگان ( که نشان می دهد ایشان در حالی که مدرک دکتری نداشته اند ، 4 دوره  با عنوان دکتر نماینده مجلس شده اند )

3- میتونید این صفحه ام ببینید https://plus.google.com/u/0/115390110799819536727/posts

4- گوگل هم که دیگه هست دیگه . لازمه که همشو توضیح بدم ؟ :)


منابع


http://www.jamnews.ir/detail/News/211482

http://ideas.foreignpolicy.com/posts/2013/06/25/did_irans_new_president_plagiarize_in_his_phd_thesis_abstract

http://azadupload.com/uploads/server-3-92/azadupload.com139158648417211.jpg


آقای روحانی چکیدۀ تزشون رو از کتاب پروفسور کمالی کپی کردند. هم PDF چکیدۀ تز توسط سایت دانشگاه منتشر شده و هم PDF کتاب موجوده و هر آدمی که اندک سوادی داشته باشه می‌تونه این‌ها رو مقایسه کنه و ببینه سرقت علمی بوده یا نه.


ما برای اخذ مدرک آمدیم 

(که پز بدیم و مردم را تحمیق کنیم و رای بیاریم و رییس باشیم!)

نی برای درک مطلب آمدیم 

(که به خلق الله خدمت کنیم و به فکر اعتلای کشور و ملت باشیم)