این آیه هم اکنون بر سر اولاد آدم فریاد می کشد: ای فرزندان آدم! آیا من با شما عهد نکردم که بنده ی شیطان نباشید و بنده ی من باشید؟ پس چرا به عهد من وفادار نیستید؟ من به شما وعده ی اجابت دعا داده و گفته ام:

ادعونی استجب لکم...سوره غافرآیه60

شما هم با من عهد بندگی بسته اید. پس:

اوفوا بعهدی اوف بعهدکم...سوره ی بقره، آیه40

شما به عهدی که با من بسته اید، وفادار باشید، تا من هم به عهدی که با شما بسته ام، وفادار باشم... آیا این درست و عقلائی است که از خالق مهربان خود ببریدوبه شیطان دشمن آشکارتان بپیوندید و حال آن که به یقین افراد بسیاری از شما را گمراه کرده است.

وَلَقَدْ أضلّ مِنکُمْ جِبِلاً کثیراً أفَلَمْ تَکُونُوا تَعْقِلُونَ/سورة یس آیه62

آیا نخواسته اید دراین باب بیندیشید وازخیانت های فراوان او آگاه گردی؟ تاریخ گذشتگان که مقابل چشم شما هست و می بینید که ابلیس چه بلایی بر سر آنهاآورده و آنها را به عذاب خزی در دنیا و عذاب ابد در آخرت مبتلایشان نموده است.

هذه جْهَنمُ التى کُنْتُمْ تُوعَدُونَ/سورة یس آیه64

 در روز جزا، آتش جهنم را نشان فریب خوردگان شیطان می دهند و میگویند، این همان جهنمی است که در دنیا وعده داده می شدید.

 اصلوهَا الیوم بما کُنتُمْ تَکُفَرُونَ/سورة یس

امروز وارد آن شوید به سبب کفری که می ورزیدید و تن زیر بار هیچ منطقی نمی دادید. پروردگارا! توفیق گریز از شیطان و فرار به سوی حضرت رحمان را به ما عنایت فرما، حسن عاقبت به همه ی ما عنایت فرما.

 اَللّهُمَّ عَجّل لولیک الفرج و اجعلنا مِنَ الْمُنتظرین لظهوره وَ اجْعَل خاتمَةً أمرنا خَیْراً