انتقام!

اگر با کسی اختلاف پیدا کرده باشیم و کارمان به دشمنی بکشد و طرف مقابل ما را تهدید کند و بگوید؛ از تو انتقام خواهم گرفت؛ قطعا به فکر فرو خواهیم رفت و به سرعت سوالاتی از ذهن ما عبور می کند؛ مثلا: 

- او چگونه و از چه راهی میتواند انتقام بگیرد؟ 

- چه کسانی ممکن است او را پشتیبانی و حمایت کنند؟ 

- توان و قدرت و امکانات او برای انتقام گیری چیست؟ 

- و....

اکنون اگر انتقام گیرنده خدا باشد، پاسخ این سوالات چیست؟ 

همه راهها برای انتقام گیری او باز است، هیچ قدرتی نمی تواند مانع از انتقام گیری او گردد، همه ابزار و امکانات عالم به فرمان اویند، همه نیروهای آسمان و زمین آماده اطاعت از دستور اوهستند و.... 

برای ما هم هیچ راهی برای گریختن و پنهان شدن وجود ندارد، زیرا او بر پهنه آسمان و زمین مسلط است، همه مکانها را می شناسد و مخفیگاهی دور از چشم او وجود ندارد. 


چقدر ترسناک است که چنین انتقام گیرنده قدر قدرتی آدم را تهدید کند! 

شما نمی ترسید؟ در حالی که با صراحت در این آیه تهدید به انتقام وجود دارد؟ 

فَانْتَقَمْنا مِنَ الَّذینَ أَجْرَمُوا 

آری قطعی است که خداوند ار خلافکاران انتقام می گیرد. 


اکنون راه چاره چیست؟ چگونه میتوانیم خود را از  انتقام خداوند ایمن سازیم؟


- فورا تمام گناهانی را که مرتکب می شویم، از ریز و درشت کنار بگذاریم و از خطاهای گذشته خود از خداوند عذرخواهی کرده و توبه کنیم.


- به مقربان درگاه الهی؛ ائمه طاهرین(ع) پناهنده شویم و آنان را واسطه قرار دهیم تا دست پرمهر و نوازشگر خود را برسر ما بکشند و بین ما و خداوند واسطه عفو و بخشش گردند. در مکتب آنان نیز زانو بزنیم و رهنمودهای آنان را بگوش جان بشنویم و بکار بندیم.


- از همین امروز مسیر خود را اصلاح کنیم و برنامه زندگی خود را بر اساس آنچه مورد نظر خداوند است، قرار دهیم و با دقت و وسواس رفتار و گفتار خود را بر موازین الهی منطبق کنیم.


بقیه راهکارها را شما بنویسید: