:small_orange_diamond:۲- حاج محمدرضا پهلوی به رسم مسلمانی حج گذاشت. به پابوس امام رضا(ع) می‌رفت و به قم می‌آمد برای زیارت حضرت معصومه(ع). اهل روضه و زیارت عاشورا بود.(اسلام سلطنتی)

:small_orange_diamond:۳- تمدن بزرگ و رسیدن به توسعه دغدغه‌اش-حاج محمدرضا- بود. گمانش بر آن بود که جمع اسلام و سلطنت و توسعه و لیبرالیسم، نه تنها ممکن است، بلکه تنها راه پیش روست.(اسلام التقاط)

:small_orange_diamond:۴- پیغام فرستاد که اگر به کار حکومت گیر نده‌ای، دستگاه و شخص اعلی حضرت عینا همان احترامی که بر ای آقای بروجردی قائل بود، برای شما هم قائل است.(اسلام فریب و تزویر)

:small_orange_diamond:۵- حسین بن علی اگر در جوار خانه خدا می‌ماند و زاد و توشه قیامت جمع می‌کرد، چه بسا از شام هم برای زیارت نوه رسول خدا می‌آمدند تا به حضرتش تبرک بجویند. کربلا که آمد احترام خودش را که نگه نداشتن، هیچ! اهل بیتش را هم هتک حرمت کردند.(اسلام مبارزه، اسلام ظلم‌ستیز)

:small_orange_diamond:۶- دستور ساخت مصلی را که نوشت، تذکر داد که شدیدا از زرق و برق‌های بناهای اسلام آمریکایی جلوگیری شود، با هر نامی و عنوانی: مسجد، مصلی، حرم مطهر!(اسلام تجملات، اسلام اشرافیت)

:small_orange_diamond:۷- در واپسین ماه‌های حیاتش به آقای روحانی نوشت: شما باید نشان دهید چگونه مردم علیه ظلم و بیداد، تحجر و واپسگرایی قیام کردند و فکر اسلام ناب محمدی(ص) را جایگزین تفکر اسلام سلطنتی، اسلام سرمایه‌داری، اسلام التقاط و در یک کلمه «اسلام آمریکایی» کردند.

مرحوم #روح‌الله_نامداری